LETNÍ VÝPRODEJ -15% NA CELÝ SORTIMENT*

*U některých našich produktů se může blížit datum minimální trvanlivosti či může být i po. Na kvalitu, chuť ani závadnost to nemá sebemenší vliv, jedná se o trvanlivé produkty, které byli řádně skladovány.

Mýty a tipy o stravování v těhotenství

Jakmile se ženě objeví na testu dvě čárky, ve většině případů jí zavalí pocit štěstí. Po nějaké době se jí ale začnou hlavou honit myšlenky na to, co teď může a nemůže jíst a suplementovat. A tak první, kam zamíří, je internet, protože návštěva doktora je daleko a často nám ani oni neřeknou vše. Ale s vyhledáváním informací ohledně těhotenství je to podobné jako s hledáním příčin naší rýmičky. V tomhle případě se sice nedozvíte, že do dvou hodin umřete případně máte nějakou vzácnou nevyléčitelnou nemoc, ale narazíte na spoustu rozporuplných informací. A protože já sama byla v téhle situaci před několika měsíci, rozhodla jsem se podělit o svoje zkušenosti a zjištění 😊. Zde bych ráda upozornila, že nejsem doktor a všechny informace berte jako výsledek mého zkoumání.

Tehotenstvi stravovani

Hlavně žádný kofein!

Pravděpodobně není žena (ani muž), co by neslyšela o škodlivosti kofeinu v těhotenství. Vážně je ale potřeba se po celou dobu vyhýbat naší oblíbené chvilce relaxu s šálkem kávy? Mám pro vás dobrou zprávu, není! 😊

V těhotenství je bezpečné množství kofeinu stanoveno EFSA na 200 mg denně. To odpovídá zhruba dvěma espressům, ale je potřeba počítat s faktem, že se v těhotenství podstatně zpomaluje vstřebání kofeinu. Neměly bychom si tak dávat kafe v pozdějších odpoledních hodinách, jelikož se doba vstřebání prodlužuje až 3,5krát a určitě si nechceme kazit poslední měsíce kvalitního spánku.

Jako poslední snad jen zmíním, že je potřeba si uvědomit, že kofein není jen v kávě, ale i například v černém a zeleném čaji. Pro představu, šálek černého čaje obsahuje asi 40 mg kofeinu a šálek zeleného čaje asi 30-50 mg.

Vyzkoušejte třeba naší mletou kávu od Vivo Life.

Kofein v tehotenstvi

Jenom se najez, jíš přeci za dva

V okamžiku, kdy oznámíte těhotenství svým blízkým, je skoro jisté, že začnete slýchat typickou větu „pořádně se najez, jíš teď za dva“. Kéž by to tak fungovalo a mohla jste si dát s klidem dvě zmrzliny místo jedné, že?

Bohužel mám pro vás špatnou zprávu, v prvním a druhém trimestru není potřeba příjem nijak navyšovat. Až v posledním trimestru se doporučuje zvýšit příjem, nicméně jen asi o 200 kcal denně.

Klidně si tu skleničku vína dej

Tady je mi jasné, že se pohybuji na tenkém ledu, nicméně věřím, že každá chceme to nejlepší pro nás i naše miminko. Bylo provedeno nespočet průzkumů o škodlivosti alkoholu na naše zdraví. A pokud škodí alkohol nám, v těhotenství se vstřebává i do plodu. Je potřeba si totiž uvědomit, že plod nemá vyvinutou funkci jater, a tak alkohol zůstává v jeho těle mnohem déle. To pak může způsobit nízkou porodní váhu, duševní poruchu dítěte a v nejhorším případě i potrat.

Nemám nic proti tomu, pokud si kdokoliv dá skleničku nebo dvě vína, ale v těhotenství bychom si měly tento zvyk odpustit. Jedná se pouze o 9 měsíců, což věřím, že není tak dlouhá doba 😊.

Alkohol v tehotenstvi

Kyselina listová a omega 3

O kyselině listové slyšela nejspíš každá žena, která si přeje miminko a mnohé z nás jí braly už před početím jako podporu. V těhotenství by se měla užívat v doporučeném množství 400 μg. A k čemu je vlastně dobrá? Je důležitá pro správný vývoj plodu a snížení rizika vývojových vad, snižuje riziko potratu nebo odtržení placenty.

Kyselinu listovou naleznete i ve velkém množství potravin jako je listová zelenina, vejce, celozrnné pečivo, vlašské ořechy nebo třeba hrášek. Bohužel se ale tepelnou úpravou spousta kyseliny listové vytrácí, a proto je potřeba ji přijímat i skrz kvalitní potravinové doplňky.

Omega 3 jsou už asi méně známým tématem mezi těhotnými ženami, přesto jsou velmi důležité. Mají velký vliv na vývoj mozku a zraku miminka, stejně tak podporují správnou činnost srdce. Jejich doporučená denní dávka je v těhotenství navýšena až na 450 mg, minimálně však 250 mg.

U nás najdete například tyto omega 3.

Lněné semínko jako levný pomocník

Malý zázrak, tak bych asi pojmenovala právě lněné semínko, o kterém asi většina těhotných ani neuvažovala jako o pomocníkovi. Hned na začátek zmíním, že lněné semínko je nutné konzumovat rozmixované nebo nadrcené, jelikož v celé formě ho naše tělo nestráví a jen projde trávicím traktem.

Lněné semínko pomáhá udržovat naše trávení ve správném chodu, což je častá nepříjemnost spojená s těhotenstvím. Jeho dalším bonusem, který však není potvrzený žádnými studiemi, by mělo být usnadnění porodu. A vzhledem k jeho nízké ceně, proč to alespoň nezkusit 😊Jako další pozitivum zmíním, že je to další zdroj omega 3 a spousty dalších vitamínů a minerálů. Tak šup s ním do košíku!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.